Hjemmesiden er mange virksomheders vigtigste kommunikationskanal og ofte det første møde med nye kunder eller klienter. Det samme gælder for advokatfirmaer, som får flere nye klienter gennem Google end fra netværket. Websitet er altså essentielt for advokatvirksomhedens kommunikationsstrategi. Etableringen af advokatvirksomheden Pind & Partnere betød, at et nyt website og en visuel identitet var nødvendig. Pind & Partnere havde et ønske om en hjemmeside, der fremhæver deres juridiske profil uden at gå på kompromis med det visuelle udtryk.

Klassisk visuel identitet med et twist

Den visuelle identitet skal understøtte Pind & Partneres rolle som et moderne, specialiseret alternativ til de større, traditionelle advokatfirmaer. Hjemmesiden fungerer som virksomhedens ansigt udadtil. Og derfor er det vigtigt, at hjemmesidens visuelle stil afspejler virksomhedens værdisæt. Pind & Partnere er særligt specialiserede i løsningsorienteret juridisk rådgivning på boligområdet. Derfor har vi skabt et logo i en jadegrøn farve, som fremhæver Pind & Partneres kompromissøgende, moderne tilgang til juraen. Samtidig er den grønne farve et opgør med den konservative, koboltblå identitet, som ellers er dominerende inden for branchen. Cirklen i logoet leder tankerne hen på tidløshed og tryghed.

Som en del af vores arbejde med web og udformning af visuel identitet har vi også skabt en sort-hvid fotoserie, som du kan læse mere om her.

Et website med høj troværdighed

Hjemmesiden skal præsentere Pind & Partneres ekspertise og kompetenceområde på en let, troværdig og overskuelig måde. Forsiden på pindogpartnere.dk er inddelt i visualiserede kategorier som for eksempel konkurrenceret og plan- og miljøret. Det gør det lettere for klienterne at finde frem til det juridiske område, som er vigtigt for netop dem. Den grafiske brugerflade giver en høj grad af usability for brugeren – alt sammen i den samme grønne farve. Siden indeholder fem faner, som alle giver indblik i virksomhedens kompetencer gennem rådgivningsområder, firmaets historik, nyheder, information og advokaterne. Under advokaterne beskrives firmaets advokater og deres individuelle kompetencer, hvilket er med til at give websitet et personligt touch.

Et stærkt ansigt udadtil

Vi har skabt en stærk hjemmeside med en høj grad af usability. Det giver nye klienter mulighed for hurtigt at afkode virksomhedens kompetencer. Det har givet Pind & Partnere en stærk position som nystartet virksomhed. Derudover har vi skabt en moderne visuel identitet, der differentierer Pind & Partnere fra andre advokatfirmaer.