Sundhed sælger

Han er kendt for sit forfatterskab med over en halv million solgte bøger og fra TV2-serien ”Kan man spise sig rask?”. Umahro Cadogan er en af landets førende sundhedseksperter. Med lanceringen af den nye bog ”Fra syg til rask” og sundhedsforløbet ”Fra syg til rask på 12 uger” henvendte Umahro sig til Kailow. Opgaven lød på et nyt website, der skulle understøtte tv-interessen.

Umahros tidligere hjemmeside havde fokus på at præsentere forfatterskabet. Derfor var et langt mere salgsorienteret approachnødvendigt. Ønsket var samtidig at integrere et bookingsystem til konsultationer og foredrag samt en webshop til salg af bøger. Brugervenlighed, funktionalitet og tydelig call to action var nøgleordene, da Kailows erfarne webshop-team byggede sitet op på rekordtid.

Opgaven demonstrerer, hvor vigtigt det er at rådgive i tankegangen mobile first. Design til web bør tage udgangspunkt i mobilversionen. Og ikke omvendt, da over 80 procent ser websiden via en mobil enhed som mobiltelefon eller iPad. Vi har tilpasset arkitekturen på sitet, så det først og fremmest er blevet mobilvenligt i lækkert design.

Kailow leverede samtidig en Facebook-kampagne, der var knyttet op på den situation, hvor målgruppen (kvinder 25+) konsulterer Umahros hjemmeside: Når de har fri – og er på mobilen. Vi har optimeret til mobilversionen og tilføjet de rigtige funktionaliteter, så sitet spiller sammen med kommende kampagner på Facebook. Og sitet understøtter nu alle SoMe-aktiviteter. Udover design og udvikling hjalp vi teknisk med at implementere et webinar.

Kailow udviklede en holistisk løsning, der fastholder placeringen i søgeresultaterne og skaber salg. For at bevare rankingen på Google sørgede vi for alle redirects, der er essentielt i implementeringen af et nyt site. Uden det strategiske arbejde med søgemaskineoptimering på Google får en hjemmeside ikke den nødvendige opmærksomhed, der fører til salg. Umahros medarbejdere har samtidig fået et nemt CMS- system til opdateringer og indsigt i det målrettede og kontinuerlige arbejde med SEO-delen.

Resultatet? At forløbet ”Fra syg til rask på 12 uger” hurtigt var overtegnet, ligesom ventelisten. Desuden fik salget af bogen et boost. Alt sammen hjulpet på vej af en ny, salgsorienteret hjemmeside, som understøtter tv-succesen og opfylder målgruppens ønsker, når de k(l)ikker forbi.