SPORTMASTER HOLDER FORMEN
Siden 1979 har Sportmaster klædt idrætsudøverne på fra top til tå. Og for at markere 40-årsjubilæet i 2019 bad Danmarks største sportskæde Kailow om at stå for konceptet til et nyt markedsføringstiltag. Løsningen blev et tilbuds- og loyalitetsmagasin, som præsenterer sæsonens produktlinje og hustandsomdeles fire gange i jubilæumsåret. Ved brandmæssigt også at være til stede i det fysiske rum fastholder og udvikler Sportmaster loyaliteten.
“I dag er udfordringen at finde en anderledes måde at kommunikere på.”
I dag er udfordringen at finde en anderledes måde at kommunikere på. Sværvægteren Sportmaster performer allerede på samtlige digitale platforme og har en velvoksen omnichannelstrategi fra ecommerce til mødet med kunden i flere end 100 fysiske detailbutikker.
Den traditionelle, husstandsomdelte tilbudsavis, som kommer en gang om ugen eller hver 14. dag, havde Sportmaster for længst forladt. Men her så Kailows kommunikationsteam en oplagt mulighed for at skille sig ud: ved at genopfinde mediet, men nu i form af et tilbuds- og loyalitetsmagasin, som udkommer kvartalsvist. Et strategisk designgreb, der i selskab med kunden sikrer aktiv perception – i et medielandskab, hvor digitaliseringen gennem de seneste 20 år er blevet mainstream.
“Her kommer high-end tilbuds- og loyalitetsmagasinet ind mellem alle de digitale platforme og sprænger salgsrammen.”
Her kommer high-end tilbuds- og loyalitetsmagasinet ind mellem alle de digitale platforme og sprænger salgsrammen. For Sportmaster betød det, at salget steg markant i kampagneperioden. Design og koncept er opskriften og gode tilbud – ikke hver uge, men en gang i kvartalet. Det handler om at være fysisk til stede hjemme hos forbrugerne.
På Kailow er vi ikke bare vilde med print og digitale løsninger, men også med godt design. På designsiden har vi skabt et lækkert udstillingsvindue, der både appellerer æstetisk og fungerer. Vi sendte fotograf og modeller på løbetur på strandpromenaden, skrev fængende tekster og sørgede for rigelig plads til at præsentere det enkelte produkt. Resultatet er et formfuldendt, visuelt magasin, der både informerer og inspirerer. Hele herligheden serveret i et veltrimmet grafisk layout i forårsfriske kulører.
Som full service-bureau leverer Kailow den komplette kommunikationsløsning – fra strategi, koncept, indhold og design til tryk og distribution. Og vi tager gerne løbeskoene på. På blot tre uger lå 1,2 millioner magasiner klar til at sprede tilbud og træningsglæde blandt sportsfans over hele landet.