Vil du sikre, at budskabet rammer din målgruppes opmærksomhed? Så overvej en visuel approach som for eksempel illustrationer.
Hos Kailow arbejder vi med grafisk identitet hver dag, for visuelt indhold virker. Kailow har i alt skabt 40 illustrationer til print og web for Arbejdstilsynet, der skal sikre arbejdsforholdene på landets byggepladser og mindske arbejdsskader.

Kontekst og udtryk spiller sammen

God kommunikation begynder, idet du som afsender sætter dig i modtagerens sted. I tilblivelsen af illustrationerne har vi baseret designstil på viden om målgruppen og dens adfærd for at appellere præcist og effektivt til modtageren. Kailows grafiske designere har arbejdet efter designstilen ”flat design”, der er en grafisk streg med få detaljer. I designet er der fokus på farverne, opacitet og den ikoniske stil, der tydeliggør, hvad personen gør. Enkelthed og minimal grad af støj gør modtageren langt mere modtagelig over for budskabt. I denne kommunikationssituation befinder vedkommende sig, hvor information om arbejdssikkerheden ikke må efterlade tvivl og misforståelser.

Derfor er illustrationer et klogt valg

Når du skal kommunikere vigtige budskaber, er illustrationer og infografikker uanset målgruppe et smart valg. Vores samfund er gået fra at være baseret på skriftlig kommunikation til at være stærkt præget af visuel kommunikation. Og i det digitale informationssamfund, hvor vi konstant bliver eksponeret for diverse budskaber, kræver det en indsats at blive husket af din modtager. Teknisk er der også points at hente ved at benytte sig af visuel kommunikation. Din awareness på sociale medier bliver nemlig langt bedre belønnet med visuelt indhold. Det gælder både i forhold til algoritmen, men brugerne på de sociale medier viser også 37 % mere engagement over for visuelt indhold. Med visuelt indhold og en solid strategi, der indfanger dine visioner, kommer du derfor langt.
Hos Kailow arbejder vi holistisk med hver opgave. Det betyder, at illustrationer, infografikker eller video lige så vel som strategi og branding bliver udviklet ud fra kontekst, målgruppe og budskab. Du kan med andre ord få hele pakken hos Kailow.