Som specialister i indretning af varebiler opererer norske Rico Gruppen på et lille marked. Med ambitioner om at gøre et indtog på det danske marked kontaktede de Kailow for at opnå deres mål. Midlet var et nyt website, der kunne skabe trafik og det nødvendige fundament på et nyt marked.

Dit website er (stadig) et strategisk værktøj

På det danske marked er der allerede etablerede udbydere som Rico Gruppen. Derfor bestod udfordringen i at opbygge et stærkt image. Det kræver en strategi, der differentierer sig anderledes i forhold til konkurrenternes. Her er et velfungerende website, der kan forvandle din modtagers nysgerrighed til interesse, et vigtigt step i den proces. I Rico Gruppens tilfælde valgte vi med indsigt i det danske marked at skabe en hjemmeside, der med form og indhold kommunikerer relevant indhold og viden om bilindretning og arbejdsmiljø med målgruppen og potentielle kunder. Med andre ord fremtræder websitet i højere grad som en platform for videndeling fremfor den salgskanal, det jo i bund og grund er.

Informativt webdesign er midlet

Sådan en vision for websitet kræver et bestemt design, så du sikrer en bundlinje uden røde tal. Kailows grafiske designere udarbejdede et informativt design, hvor især også det blå farvevalg understøtter den seriøse brandidentitet, Rico Gruppen ønsker at positionere sig med på det danske marked.

Centralt placeret på sitet viser slideren de fordele og ydelser, som Rico Gruppen tilbyder. Resten af websitets struktur er inddelt i sektioner, hvor modtageren netop kan tilgå relevant indhold om, hvordan Rico Gruppen kan være med til at ændre eller forbedre modtagerens arbejdssituation og dagligdag. Derudover er det meget simple design med til at minimere støj. Også det understreger, at virksomheden har en helt bestemt agenda; at forbedre og vedligeholde arbejdsforhold ved at indrette varebiler på den mest intelligente og hensigtsmæssige måde. Og derigennem opnå et salg, selvfølgelig.