Hos Kailow har vi lang erfaring med at omsætte strategier og kernebudskaber til skræddersyede kampagner, der virker for målgruppen. Et godt eksempel er loyalitets-kampagnen Et rigtig godt tilbud for Malerforbundet.
Fagforeningen henvendte sig til Kailow, da man oplevede et sivende medlemsantal. Medlemmerne så ikke længere sammenhængen mellem pris, kvalitet og service. Et af midlerne til at stoppe flugten var tilbuddet om lønsikring, som Malerforbundet havde samarbejdet med Alka om.

Er man medlem af Malerforbundet, kan man få op til 10.000 kr. ekstra om måneden i helt op til fem måneder under ledighed. Ønsket var at benytte lønsikringen til at fastholde nuværende medlemmer, men i lige så høj grad til at hente de frafaldne tilbage.
Med begge målgrupper i sigtekornet lagde Kailow strategien for en todelt loyalitetskampagne. Vi faciliterede en lang række møder og workshops i den behovsafklarende fase. Og vi lancerede lønsikringen som et tilbud. Blandt elementerne var annoncer online og offline samt kampagnevideo med spinoffs på Malerforbundets digitale platforme. Indsatsen blev suppleret med direct mail til alle tidligere medlemmer med ”En god nyhed”.
Udfordringen var især at omsætte tørre tal og kedeligt fagforeningsstof om A-kasse og dagpenge til en spændende og vedkommende mulighed, man ikke vil gå glip af. Så Kailows kampagneteam trak i sælgertøjet og vekslede lønsikring til et friskt tilbud. Ved at tænke ud af den velkendte fagforeningskontekst og ind i medlemmernes virkelighed forvandlede vi pligtlæsning til lyst.

Kampagnen kører nu som et loyalitetsspor på alle Malerforbundets interne og egne platforme. Med målgruppekendskab og klar kommunikation har vi sat prop i medlemsnedgangen og vendt stemningen til noget positivt. Nu er der tydelig sammenhængskraft mellem pris og kvalitet – og altafgørende for en fagforening – trofaste og tilfredse medlemmer.