Lidt salt, lidt sødt og lidt retro – burgerkæden Halifax har ikke kun gennemtænkt, hvordan deres burger skal smage. De har også en gennemtænkt designidentitet, og deres syv restauranter er omgivet af en nostalgisk atmosfære. Det kommer blandt andet til udtryk i plakatudsmykningen. Plakaterne, som er designet til Halifax, blev ofte efterspurgt af de spisende gæster. Så det har længe været en drøm for de to ejere at trykke plakaterne i et større oplag med henblik på at kunne sælge dem. Da Halifax kontaktede os, var det altså med et ønske om hjælp til at føre en drøm ud i livet.
En tryksag skal være en tryg sag
En stor del af udfordringen var at varetage denne drøm og få den til at gå i opfyldelse. Vi mener, at en tryksag skal være en tryg sag. Derfor sørger vi hos Kailow altid for, at kunden er med i hele processen fra de første prøvetryk til færdig plakat. For os er en tryksag ikke bare en metervare. Det er en proces, hvor erfaring og forståelse for både trykprocesser og mennesker er essentiel. Derfor bruger vi tid på at kommunikere med vores kunder, hvilket vi har gode resultater med.
Saftige, simple designs
For Halifax var det vigtigt, at de smukke plakatdesigns kom til deres ret. Grafikken er kendt for sin nostalgiske og humoristiske streg, som leder tankerne hen på klassisk 1970’er-æstetik. I tråd med æstetikken valgte Halifax at trykke deres plakater på et mat stykke papir. Det giver rent visuelt et flot udtryk, men det kræver erfaring at tilpasse de valgte farveprofiler til papiret. Derudover kræver det en del reproarbejde fra trykkeriets side. Men i sidste ende bliver resultatet flot og betyder, at plakaterne spiller godt sammen med Halifax’ øvrige grafiske identitet.