Historien om Pandora er historien om en lille dansk smykkevirksomhed som fik vokseværk, og som på få år blev en stor spiller på det globale marked for smykker. Da vi startede samarbejdet med Pandora, bestod virksomheden af 20 mand, og opgaven var i høj grad at opbygge brandets visual identity i den fysiske butik, hvilket det stadig er – men i dag arbejder vi dog med mere specialiserede opgaver, som underbygger koncernens corporate identity.

Se også: Få en gratis eye tracking test af din POS materialer

Da Pandora kom til os for otte-ni år siden, var målet at skabe et inspirerende in-store kampagneunivers. De ønskede en markedsføringspartner, som havde kompetencerne til at få idéerne til at blomstre ude i butikkerne, og vi har derfor været med i alle centrale led lige fra begyndelsen og skabt internationale kampagner, som ikke bare er spændende og inspirerede, men rent faktisk flytter betydelige markedsandele i smykkebranchen worldwide.

Kailows størrelse og kompetence som cross media-virksomhed betyder, at vi kan håndtere både store, små og anderledes opgaver på en agil og kompetent måde, hvilket også har vist sig at være en fordel i vores samarbejde med Pandora, som beskriver vores samarbejde på følgende måde:

Pandora er en international koncern i vækst

Hos Pandora har vi samme tilgang til vores markedsføring, som vi har til vores produkter: Vi skal være innovative, og vi går ikke på kompromis med kvaliteten.

Kailow Visual har med deres one-stop shoppingkoncept omsat vores kreative idéer til konkrete markedsføringsløsninger til instore-brug i vores butikker. Sammen har vi udviklet nogle af markedets mest innovative løsninger, der har medvirket til, at vores brand i dag er et af de største og mest genkendelige i hele verden.

En CSR-certificering er centralt på det globale marked

Som en global koncern er det vigtigt, at have styr på sin produktion, og en dårlig sag hos en underleverandør kan koste virksomhedens dyrt i brand value. Derfor er alle globale leverandører som samarbejder med Pandora, underlagt en ekstrem omfangsrig CSR og kritisk leverandørkontrol i alle produktionsled.

Derfor anvender Pandora forgangsvirksomheder på CSR-området, og i vores samarbejde indgår det naturligt, at Kailow er tilsluttet FN’s Global Compact og producerer under en ISO 26000 CSR-certificering, en ISO 14001 miljøcertificering, OHSAS 18001 arbejdsmiljøcertificering og en ISO 9001 kvalitetscertificering. 

Pandora vækster, og koncernen er under vores samarbejde blevet ved med at vokse. Pandora offentliggjorde sidste år et regnskab på 16,7 mia. Det er en mangedobling, siden deres regnskab i 2010 viste en omsætning på 3,5 mia. Dette hænger sammen med kædens konstante nytænkning, også når det gælder butiksudsmykning og deres visuelle udtryk. 

Besøg Pandora på http://pandora.net/da-dk/